Sabtu, 7 Januari 2012

MAJLIS TILAWAH AL-QURAN PERINGKAT KEBANGSAAN PEYATIM 2011

KUMPULAN NASYID PEREMPUAN PEKAYIPP

Majlis Tilawah Al-Quran PEYATIM Peringkat Kebangsaan telah diadakan pada 5 Jun - 9 Jun 2011 di Universiti Sains Islam Malaysia ( USIM ) Nilai, Negeri Sembilan yang telah di rasmikan oleh YAB Dato' Seri Utama Haji Mohamed Bin Haji hassan, Menteri Besar Negeri Sembilan sementara Majlis Penutupan dan Penyampaian Hadiah oleh DYAM Tuanku Muhriz Ibni Allmarhum Tuanku Munawir, Yang Dipertua Besar Negeri Sembilan.



SITI NUR AISYAH ( JOHAN PERTANDINGAN  DEKLAMASI SAJAK )

AMINUL FITRI ( SAJAK )


SITI NUR AISYAH ( SAJAK )

KUMPULAN NASYID LELAKI PEKAYIPP


NUR AINUL SYAHIDA ( SYARAHAN BAHASA MALAYSIA )









MOHD ZAIDI ( TILAWAH AL-QURAN )




SOLEHIN ( AZAN )




ALIA NATASYA ( HAFAZAN )


SOLEHIN ( TILAWAH )



NUR SYAFANANI ( SYARAHAN BAHASA INGGIRIS )




NADIA ZAINUDDIN ( TILAWAH AL-QURAN )















SUKYA KE VI

Satu lagi acara sukan tahunan, SUKYA Peringkat Kebangsaan kali ke 7, telahpun diadakan di Stadium Tertutup kompleks Sukan Negeri Terangganu Darul Iman pada 14 Mac sehingga 18 Mac 2010. Acara sukan telah diwakili oleh Encik Ahmad Azahari selaku Tetua kontijen. Para peserta telah ditempatkan di asrama Sekolah Menengah Bukit Besar, Terangganu. Majlis Sukan SUKYA ini telahpun dirasmikan oleh YB Senator Mejar Jeneral Dato' Seri Jamil Khir Bin Baharom ( B ), Menteri Di Jabatan Perdana Menteri 14 Mac 2010 ( Ahad ) di  Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Terangganu Darul Iman, manakala Majlis Penutupan Rasmi telah di sempurnakan oleh YAB Dato' Ahmad Bin Said, Menteri Besar Terangganu Darul Iman pada 17 Mac 2010.

Lebih kurang 90 orang peserta, dan juga pengiring dari Persekutuan ini telah menghadiri Majlis Sukan SUKYA ini. Pihak Persekutuan telah mengambil bahagian dalam kesemua acara ( 13 acara ).

Majlis Sukan SUKYA yang akan berlansung pada tahun 2012 iaitu di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan